قیمت قوطی صنعتی
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

قیمت قوطی های صنعتی برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است زیرا از آن در ساخت قاب، در و پنجره و به طور کلی در ساخت و ساز استفاده می شود. برای خرید قوطی صنعتی باید به موارد مشابه، ضخامت این محصول و همچنین کاربرد مورد نظر توجه کرد. پروفیل های صنعتی فلزاتی هستند که از مواد مختلفی ساخته می شوند و در کاربردهای ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند. پروفیل های صنعتی (قوطی صنعتی) در دسته پروفیل های کامپوزیت قرار می گیرند، بنابراین از ترکیب پروفیل های سرد و گرم ایجاد می شوند. این پروفیل ها اشکال مختلفی دارند که بر اساس آن در ساخت یک قطعه خاص استفاده می شوند. از مهمترین مزایای پروفیل صنعتی می توان به وزن کم، استقامت بالا و عدم ساییدگی حتی با گذشت زمان و قرار گرفتن در کنار آب اشاره کرد. برای مثال پروفیل های مربعی و مستطیلی در مقاطع کوچک به عنوان نرده فلزی برای در و پنجره و دور دیوار کارخانه ها و اطراف پله ها استفاده می شوند. در مقاطع بزرگتر که به آن ها ستون نیز می گویند در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند مانند ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها و ستون ها و ساخت شاسی و تریلر نفتکش ها و …

قوطی صنعتی یا پروفیل سنگین چیست؟

پروفیل های صنعتی پروفیل های فولادی توخالی هستند که از آلیاژهای مختلف اکثر فولادها ساخته می شوند. برای تولید پروفیل های صنعتی بنا به دلایلی به زمان و هزینه بیشتری نسبت به سایر پروفیل های فولادی نیاز دارد. داشتن سایز بزرگ و ضخامت بالا در چند مرحله از عوامل مهم در فرآیند تولید پروفیل های سنگین محسوب می شود. ابتدا هنگام برش ورق به عرض ورقی که قرار است برش دهید توجه کنید. پس از آن خط تولید نیاز به تنظیم و کالیبره دارد که برای قالب های پرس سنگین زمان زیادی را می طلبد. گرد کردن ورق برای تعیین جوش، نیاز به قالب های بسیار قوی دارد که می توانند به آرامی استوانه های مورد نیاز را تشکیل دهند. پس از آن، در صورت نیاز باید یک پروفیل با اندازه خاص تشکیل شود. در نهایت محصول نیمه تمام را از یک قالب جامد عبور می دهند تا اندازه و شکل مورد نیاز به شکل مستطیل در بیاید. سطح کیفی پروفیل سنگین تولید شده باعث ایجاد گریدهای مختلف در پروفیل می شود. به طور کلی، پروفیل صنعتی چیزی است که طراحان می خواهند، اما پروفیل های با کیفیت پایین تر نیز به دلیل کاربردهای مختلف قابل استفاده هستند ISO EN 10219.1 تمام الزامات مربوط به تولید و کیفیت تحویل پروفیل های صنعتی را مشخص می کند. پروفیل های صنعتی در سازه های فلزی بزرگ، پل ها، بیلبوردهای غول پیکر، صنایع نظامی و تولید تجهیزات صنعتی کاربرد دارند. ساختمان هایی که در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی ساخته می شوند نیاز به قسمت های مختلف ستون ها و جعبه های فلزی دارند. این اقلام نیز با استفاده از پروفیل های صنعتی ارائه می شوند.

پروفیل صنعتی چه کاربردهایی دارد؟

در اصطلاح بازار به پروفیل صنعتی قوطی صنعتی نیز گفته می شود. با توجه به ضخامت و ابعاد پروفیل های صنعتی می توان انتظار مقاومت بسیار بالایی از آن ها داشت. به همین دلیل معمولاً از این نوع پروفیل در کاربردهای تحت تنش زیاد استفاده می شود. پروفیل سبک اغلب برای ساختن چیزهایی مانند نرده ها استفاده می شود. در حالی که کاربردهای اصلی پروفیل صنعتی سنگین عبارتند از:

  • ستون سوله ها و کارخانه ها
  • ساخت بالابر و شاسی خودروهای سنگین

به دلیل استفاده زیاد از این بخش در ساخت ستون های سوله، قوطی های صنعتی سنگین را پروفیل ستون نیز می نامند. امکان بررسی قیمت پروفیل در انواع و اندازه های مختلف در سایت فولاد ۳۶۹ وجود دارد.

محاسبه وزن برای قیمت قوطی های صنعتی

همانطور که قبلا ذکر شد قوطی های صنعتی ضخیم تر از قوطی های معمولی هستند و به طور طبیعی وزن این قوطی ها بیشتر است. اما محاسبه وزن برای به دست آوردن قیمت قوطی یک بحث اساسی و از مهم ترین مراحل است. ابتدا سطح مقطع قوطی را با کم کردن مساحت مستطیل یا مربع کوچکتر از مستطیل یا مربع بزرگتر به دست می آوریم و سپس برای محاسبه حجم، این سطح را در طول قوطی ضرب می کنیم. حجم باید در چگالی قوطی ضرب شود تا وزن آن محاسبه شود. پس از به دست آوردن وزن، این عدد در قیمت واحد ضرب می شود تا قیمت قوطی بدست آید. به طور کلی قیمت واحد وزن قوطی صنعتی کمتر از یک قوطی معمولی است اما وزن بیشتر باعث افزایش قیمت قوطی صنعتی در طول ثابت می شود.

قیمت روز آهن آلات ساختمانی فولاد 369

تولید پروفیل صنعتی

تولید پروفیل های صنعتی نیازمند چند مرحله است که به ترتیب به توضیح آن ها می پردازیم:

  1. محاسبه عرض مورد نیاز ورق خام برای تولید محصول

با توجه به اندازه های مختلف پروفیل قوطی های صنعتی باید ضخامت ورق را نیز در نظر گرفت و عرض ورق اصلی را تعیین کرد. در این محاسبه مقدار پرت نیز در نظر گرفته شده است.

  • کالیبره کردن دستگاه قالب برای عبور ورق

این قسمت از عملیات دو لبه ورق را به هم نزدیک کرده و محل جوش را مشخص می کند. پس از عبور ورق از این حالت، درزهای پروفیل به صورت خطوط مستقیم تعریف می شوند.

  • عملیات جوشکاری که به صورت خودکار انجام می شود

در این مرحله جوشکاری درز پروفیل انجام می شود، که برای جوشکاری این بخش از تولید پروفیل صنعتی از جوش القایی (EIW Electrical Induction Welding) یا جوشکاری مقاومتی (ERW Electrical Resistance Welding) استفاده می شود.

  • پس از جوشکاری برای عملیات خنک سازی از مواد شیمیایی محلول در آب استفاده می شود.
  • در مرحله نهایی تولید، سایزبندی و شکل نهایی انجام می شود.
  • در نهایت محصول را برش داده و بسته بندی را انتقال می دهند.

آشنایی با ابعاد قوطی صنعتی موجود در بازار

ابعاد پروفیل صنعتی بسیار متنوع است. قوطی های صنعتی در سایزهای ۱۰۰*۱۰۰ تا ۴۰۰*۴۰۰ در بازار موجود است و معمولاً در ضخامت های بالا تولید می شوند. ضخامت ورق مورد استفاده در تولید پروفیل های صنعتی سنگین معمولاً ۵ تا ۱۵ میلی متر است. قیمت پروفیل صنعتی در ابعاد مختلف هر روز به روزرسانی می شود; بنابراین می توانید با بررسی قیمت پروفیل ساختمانی وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

قیمت قوطی صنعتی در بازار فولاد

در بازار فولاد عملکرد مقاطع فولادی می تواند نقش بسزایی در قیمت آن ها داشته باشد. قیمت قوطی های صنعتی نیز از این امر مستثنی نیست. همانطور که گفته شد این مرحله کاربرد صنعتی دارد در نتیجه عرضه و تقاضای قوطی های صنعتی برای پروژه های بزرگ و گسترده بیشتر است. از طرفی کارخانه های تولید کننده این محصول نیز می توانند عاملی برای تفاوت قیمت قوطی های صنعتی در بازار فولاد باشند. ظاهر و ویژگی های ساختاری قوطی های صنعتی نیز می تواند بر قیمت قوطی های صنعتی تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال ضخامت، طول شاخه و وزن آن می تواند مستقیماً بر قیمت قوطی صنعتی تأثیر بگذارد. هر چه اندازه و ضخامت قوطی افزایش یابد وزن آن نیز افزایش می یابد و در نهایت قیمت قوطی صنعتی نیز بیشتر می شود.

قیمت قوطی آهنی

قوطی های آهنی بر اساس کاربرد در اندازه ها و طول های مختلف تولید می شوند. قوطی هایی که ضخامتی بین ۰.۶ تا ۱.۵ میلی متر دارند قوطی سبک نامیده می شوند. ضخامت قوطی های صنعتی بیش از ۴ میلی متر می باشد که هر چه ضخامتش بیشتر باشد، وزن بیشتر و قیمت قوطی آهنی افزایش می یابد.

قیمت روز آهن آلات ساختمانی فولاد 369

عوامل موثر بر قیمت قوطی های صنعتی

از آنجایی که این محصول از ورق مشکی ساخته شده است، در نتیجه نوسانات قیمت ورق مشکی بر قیمت این قوطی تاثیر می گذارد. یکی از عوامل تاثیرگذار که باعث تفاوت قیمت در پروفیل صنعتی می شود، میزان بندیل ها است که بین ۱ تا ۲ تن متغیر است. همان طور که گفته شد یکی دیگر از عواملی که به شدت بر قیمت قوطی صنعتی تأثیر می گذارد ضخامت و اندازه آن است. این محصول در ضخامت های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ میلی متر در طول ۶ یا ۱۲ متر موجود می باشد. اندازه و ابعاد آن از ۱۰*۱۰ تا ۴۰۰*۴۰۰ میلی متر متغیر است و به صورت مستطیل ارائه می شود. سایر عواملی که می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت این قوطی داشته باشد و نمی توان آن ها را نادیده گرفت عبارتند از:

  • قیمت دلار

متأسفانه قیمت دلار در هزینه های تولیدات مختلف تاثیر زیادی دارد. هزینه مواد اولیه و خرید تجهیزات تولید به شدت به قیمت دلار بستگی دارد. کنترل نوسانات مربوط به قیمت دلار می تواند هزینه های کارخانه های تولید آهن را تثبیت کند و در نتیجه هزینه های مربوط به تولیدکنندگان خرد نیز ثابت بماند و کسب و کارها به خوبی توسعه یابد.

  • تعادل منحنی عرضه و تقاضا

در شرایط فعلی میزان تولید اسمی شرکت های داخلی بیش از نیاز کشور است و اگر تحریم نباشیم سود خوبی از فروش آهن آلات داخلی به دست می آید. البته افزایش صادرات می تواند منجر به نزدیک شدن قیمت بازار داخلی به بازار بین المللی شود که در این صورت قیمت قوطی های صنعتی و معمولی رشد زیادی خواهد داشت.

  • روابط بین المللی

افزایش صادرات و توسعه روابط با کشورهای پیشرفته در زمینه تولید آهن موجب رشد شرکت های فعال در این زمینه خواهد شد. کشورهایی مانند بلژیک و ایتالیا که در زمینه تولید آهن بسیار پیشرفته هستند با افزایش کارایی و بهره وری تجهیزات سعی در کاهش هزینه های تولید دارند همچنین واردات تجهیزات پیشرفته می تواند قیمت قوطی های صنعتی را کاهش دهد.

  • اندازه قوطی صنعتی

با افزایش اندازه قوطی صنعتی و ضخامت آن، تولید آن کمتر در بازار یافت می شود. بنابراین با افزایش اندازه و ضخامت قوطی باید انتظار افزایش قیمت قوطی های صنعتی را داشته باشید. قوطی های صنعتی با ابعاد بزرگتر از ۲۰*۲۰ سانتی متر معمولا به ندرت در بازار یافت می شود.

  • هزینه حمل و نقل و سوخت فسیلی

هزینه سوخت فسیلی یکی از هزینه های عمده در خط تولید آهن است. اگرچه در کشور ما به دلیل ارزان بودن سوخت، هیچ گاه هزینه های مربوط به آن در بخش عظیمی از هزینه های تولید قرار نگرفته است، اما در سال های اخیر با رشد نرخ سوخت، سازندگان به فکر صرفه جویی در مصرف هستند. بنابراین افزایش قیمت سوخت فسیلی باعث افزایش هزینه تولید آهن و هزینه حمل و نقل شده و تاثیر مستقیمی بر قیمت قوطی های صنعتی خواهد داشت. با توجه به اینکه قیمت پروفیل صنعتی تاثیر بسزایی در قیمت مسکن دارد، اطلاع از آن بسیار مهم است. برای اطلاع از قیمت انواع پروفیل صنعتی می توانید با مشاورین تماس بگیرید.

راهنمای خرید پروفیل صنعتی

کارشناسان فروش پس از استعلام قیمت محصول، مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل کالا و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به اطلاع شما خواهند رساند. پس از تایید پرداخت، واحد حمل و نقل و سفارش بارگیری و ارسال محموله را دریافت می کند. و پس از تایید قیمت بلیط از سوی مشتری، طبق برنامه زمانی اعلام شده، بار را به آدرس و مشخصات دریافتی مشتری تحویل می دهد.

بهترین زمان برای خرید پروفیل صنعتی

انتخاب بهترین زمان برای خرید پروفیل سنگین مستلزم به روز بودن در این بازار است. قیمت روز قوطی را باید به روش های مختلف استعلام کرد. از سوی دیگر، باید وضعیت بازار را تحلیل کنی اما به خاطر داشته باشید که تحلیل بازار کار ساده ای نیست و به تجربه نسبتا بالایی نیاز دارد. محصولات مختلف قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال قیمت پروفیل فولادی تزئینی با قیمت پروفیل ساختمانی سنگین متفاوت است.

قیمت روز آهن آلات ساختمانی فولاد 369

جمع بندی

قوطی صنعتی پروفیل آهنی بلندی است که سطح مقطع ثابتی دارد. این قطعه آهن معمولاً در صنایع ساختمانی و ماشین سازی کاربرد دارد. قوطی ها به دو نوع قوطی معمولی و قوطی صنعتی تقسیم می شوند. قوطی صنعتی ضخیم تر از قوطی معمولی است و در مواردی که به استحکام بیشتری نیاز است، موثر است. قیمت قوطی های صنعتی (Steel Hollow Bars) به دلیل مصرف بالای این قطعه تاثیر زیادی در قیمت تمام شده محصول تولیدی دارد. عوامل موثر بر قیمت قوطی های صنعتی عبارتند از: وزن قوطی، کیفیت آهن، برند تولیدی، اندازه قوطی های صنعتی، میزان واردات و صادرات و … که شناخت و کنترل آنها منجر به پایداری هزینه های تولید خواهد شد.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , خرپا , خرید و فروش آهن آلات , خرید و فروش آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ساختمانی , قیمت آنلاین آهن آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: